Uw specialisten in Brugge

Contact

TOL

SULFERBERGSTRAAT 38 & 41A
8000 BRUGGE, BELGIE

Telefonische bereikbaarheid

  • Maandag
    09:00u - 12:30u
    14:00u - 18:00u
  • Dinsdag
    09:00u - 12:30u
  • Donderdag
    09:00u - 12:30u
Op andere momenten ook bereikbaar:

Ik wil mijn kind aanmelden

Ik wil mezelf aanmelden

Ik wil mezelf aanmelden voor de groepscursus ouderbegeleiding

Ik heb een vraag (maar wil nog niet aanmelden)

Veelgestelde vragen

Waar staan jullie voor?

TOL is een multidisciplinaire dienst van logopedisten, psychologen en kinesitherapeuten. Onze werking wordt gekenmerkt door deskundige en wetenschappelijke werking, een veilige omgeving waarin je op je gemak voelt, een open communicatie op een respectvolle manier, een zorgvuldige aanpak waarbij we werken op maat, een samenwerking met jou en je omgeving of andere hulpverleners, een duurzame werking waarin we je niet loslaten zolang je dit niet wenst.

 

Hoelang zijn de wachttijden?

We proberen de wachttijden tot een minimum te beperken. We houden in de mate van het mogelijk rekening met de dringendheid van uw vraag.

Voor logopedische en kinesitherapeutische hulpverlening is er heden geen wachttijd. Voor psychologische onderzoeken is de huidige wachttijd 2 maanden.

 

Hoe maak ik een eerste afspraak?

Via onze website vult een aanmeldformulier in. Binnen de 24u krijgt u van ons een antwoord met een inschatting van de wachttijd.

Moet mijn kind meekomen op het intakegesprek?

U mag hierin zelf beslissen. Het is aangeraden om kinderen ouder dan 12 jaar te laten meekomen naar het intakegesprek. Het is belangrijk dat uw kind goed op de hoogte is waarom hij of zij juist naar TOL komt.

 

Hoelang duurt een sessie?

Een sessie duurt meestal 45min. De juiste tijdsduur kan wat variëren omdat we niet altijd exact op tijd een gesprek kunnen afronden. Een therapiesessie van logopedie of kinesitherapie duren 30 of 60 minuten.

 

Wat kost een intakegesprek?

Het intakegesprek is vanaf 01/01/2022 €75. Mogelijks komt er een bijkomende kost van 30€ voor de verwerking van de vragelijsten.

Waarom betaal ik voor het invullen van vragenlijsten?

Om een grondig onderzoek te kunnen voeren dan vinden we het belangrijk dat er veel informatie kan worden verzameld, mogelijks via verschillende personen. Op die wijze kan ook het aantal onderzoeksesssies beperkt worden. De vragenlijsten worden verwerkt door een firma. De forfait van €30 is een vergoeding voor die kost.

Kost een sessie bij een psycholoog vanaf 1 september nog maar 11€?
In de pers werd begin september aangekondigd dat iedereen voor 11€ naar de psycholoog zou kunnen. Was het maar waar. Heden weten we dat slechts een 10% van de cliënten zal kunnen genieten van deze regel. Wanneer dit in voege treden is heden nog niet duidelijk.
Hoe kan ik betalen?

U kan betalen met cash, payconicq of bancontact.

Heb ik een voorschrift nodig?

Voor het intakegesprek heeft u geen voorschrift nodig. Voor de kinesitherapie en logopedie is er een voorschrift nodig. Hoe dit in zijn werk gaat wordt uitgelegd tijdens het intakegesprek.

Kan ik mezelf aanmelden of moet dit via een verwijzer?

U kan uzelf aanmelden via het aanmeldformulier. Indien u reeds in begeleiding bent is het zinvol om de hulpverlening te vragen om ons hierover informatie te bezorgen. Met uw toestemming bezorgen we de hulpverlening dan ons onderzoeksverslag.

Hoe regelen jullie de terugbetaling?

De formulieren voor terugbetaling worden ofwel op het einde van de onderzoeksprocedure of bij therapie maandelijks aan u bezorgd.

Werken jullie ook online?

Er kan bij ons online gewerkt worden. Online werken heeft voordelen maar ook nadelen. Voor bepaalde therapiesessies en onderzoeken kan er zonder problemen online gewerkt worden. Voor bepaalde onderzoeken (zoals IQ, concentratie, logopedisch en kinesitherapeutisch onderzoek) is uw aanwezigheid op onze dienst vereist.

Heb je een vraag? Een opmerking?


© TOL. Website door GESELLE.be | Uw privacy